Exposició

rotonda

El nostre homenatge als ferroviaris

Exposició permanent
rotonda

Quan visiteu la Rotonda del Museu no oblideu alçar la vista. No us poden passar desapercebudes les banderoles que l’envolten. Formen part de l’Exposició Ferroviaris, una mostra única que vol reivindicar els diferents oficis ferroviaris juntament als vehicles i altres elements vinculats al món del tren. Maquinistes, fogoners, guardabarreres, i més, t'acompanyen durant la teva visita.

Després de la implantació del ferrocarril, a mitjans del segle XIX, va sorgir una nova professió: els ferroviaris. Era un conjunt de molts oficis units per la duresa del treball i també per un sentiment de solidaritat entre els membres de la gran família del tren.

Molts d’aquells oficis d’aleshores encara es mantenen avui. Altres només perviuen pels testimonis vius de les generacions més grans. Des del Museu hem volgut mostrar el costat més humà del tren, i hem volgut fer-ho amb les imatges dels ferroviaris desenvolupant la seva professió.

En els codis QR de cadascuna de les vuit banderoles de la rotonda hi trobareu informació complementària dels diferents oficis ferroviaris.

I no us oblideu de consultar el següent document amb informació de l'exposició, imatges històriques dels professionals ferroviaris, i la veu d'alguns testimonis.